5 maja 2016

Lekcja Włoskiego #1

Od jakiegoś czasu "chodzi" za mną nauka języka włoskiego, języka obcego którym posługuje się nasza księżniczka. Tylko oto jest pytanie: jak zacząć? U mnie w mieście jest tylko jedna szkoła pozalekcyjna, która oferuje jego naukę, jednak chodzę na inne zajęcia i nie ma po prostu czasu w tygodniu. Postanowiłam więc, że małymi kroczkami nauczę się go sama. I tak sobie pomyślałam: jakie jest najlepsze miejsce, aby zapisywać rzeczy jakich się już nauczyłam? Oczywiście blog o Lodovice! Mam nadzieję, że chociaż kilka z Was, przeczyta go do końca, bo przecież nawet jak przeczyta się raz, to coś nam w głowie zostanie. Co jakiś czas będę dodawać po około trzy zagadnienia. Przygotowałam to także w formie obrazka. Zapisujecie go sobie i po jakimś czasie umiecie!

Odmiana czasownika "być" - "essere":
io sono - ja jestem
tu sei - ty jesteś
lui/ lei/ Lei é - on/ ona/ Pan,-i  jest
noi siamo - my jesteśmy
voi siete - wy jesteście
loro/ Loro sono - oni/ one/ Państwo są

Liczebniki do dziesięciu:
0 - zero
1 - uno
2 - due
3 - tre
4 - quattro
5 - cinque
6 - sei
7 - sette
8 - otto
9 - nove
10 - dieci

Dni tygodnia:
lunedì - poniedziałek
martedì - wtorek
mercoledì - środa
giovedì - czwartek
venerdì - piątek
sabato - sobota
domenica - niedziela
UDOSTĘPNIJ TEN POST

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.